Hirdetés Tervezés
blog-post-1

Hogyan válasszunk színt?

A megfelelő szín választása nem csak a márkára, cégedre és annak azonosíthatóságára van hatással, hanem közvetlenül befolyásolja az eladásokat. Az üzleti életben nagy szerep jut a színeknek, befolyásolják a népszerűséget, az eladhatóságot. A színek és formák, betűtípusok együttesen fognak egy összképet alkotni ügyfeleid számára. Ezek alapján észrevesznek, megszeretnek, megismernek és könnyen beazonosítanak bárhol. Tehát érdemes kihasználnunk a színek pszichológiai hatását. Tudósok megállapították, hogy a világos pasztellszínek inkább nyugtatnak, pihentetnek, a sötét vagy élénkebb színek pedig energiával töltenek fel. A weboldalad színeit érdemes összhangba hoznod a márka-színeiddel, mert ez egy erőteljesebb identitást eredményez számodra. Ez nem azt jelenti, hogy mindenhol ugyanazt a színt használd. Kiegészítheted más színekkel, melyek jól együttműködnek a fő színeddel, kiemelik, erőteljesebbé teszik azt.

Mit jelentenek az alapszínek?

  • Piros – energia, dinamika, a vér színe, pezsdítő, erotikus, cselekvésre késztető, negatív értelemben a harag, tiltás színe (legnagyobb márkák gyakran használják, logókban gyakori, óvatosan érdemes használni)
  • Sárga – a nyár színe, tettrekészség, felszabadultság, vidámság, boldogság, optimizmus, negatív értelemben az irigység színének mondják. (gyermekekkel foglalkozó oldalak, vidám, bulvár tartalmakhoz)
  • Zöld – a természet színe, megnyugtató, reménykeltő, termékenység, negatív értelemben a féltékenység színének tartják. (orvoslással, gyógyítással, természettel kapcsolatos oldalak)
  • Kék – az égbolt színe, igazság, békesség, bölcsesség, higgadtság, biztonság, hűség, stabilitás, bizalom, tekintély, megbízhatóság (pénzügyi oldalak, bankok, biztosítók oldala, férfiak számára céges marketinghez)
  • Bordó – elegancia, drágaság, forróság (erotika, szexualitás, idősebb generációknál az elegancia színe)
  • Barna – férfiasság, stabilitás, a föld színe, természetesség (kényelmet, hitelességet, otthonosságot sugároz)
  • Narancs – büszkeség, segítőkészség, vidámság, ambíció, kreativitás, életerő, tele van energiával, megköveteli a figyelmet (fiatalok körében marketing célokra kiváló)
  • Lila – lelkiség, szellem, királyi, misztikus szín, gyakran használja a szépségipar is (töményen misztikus oldalakhoz, óvatosan használva kellemes, figyelemfelkeltő)
  • Fehér – tisztaság, szűziesség, béke, teljes egyensúly, semlegesség
  • Fekete – eleganciát, erőt, stílust, méltóságot sugároz, formális, negatív értelemben gyász, depresszió színe. (fotózással, művészettel kapcsolatos oldalak)

szinelmelet

Színválasztó oldalak, melyek segítenek kiválasztani a színeket:

  • https://color.adobe.com/create/color-wheel/
  • https://www.colorspire.com
  • https://www.sessions.edu/color-calculator/
  • http://www.colr.org
  • http://paletton.com